Методист географії, економіки та природознавства Черкаського міського методичного кабінету

Головна | Реєстрація | Вхід
Субота, 27.04.2024, 03:33
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [1]
Природознавство [7]
Тут розміщуються матеріали, які стосуються предмету "Природознавство"
Олімпіада 2013-2014 [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 118
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Природознавство

Рекомендації щодо написання проектної чи дослідницької роботи
1. Основні етапи дослідної роботи:
* Знайти проблему - що потрібно вивчити
* Тема - як це назвати
* Актуальність - чому цю проблему потрібно вивчати
* Мета дослідження - який результат прагнуть одержати
* Гіпотеза - що не є очевидним  у об'єкті
* Новизна - що нового виявлено у ході дослідження
* Завдання дослідження - що робити, теоретично чи експериментально
* Літературний огляд - що вже відомо з цієї проблеми
* Методика дослідження - як і що досліджувати
* Результати дослідження - власні дані
* Висновки - стислі відповіді на поставлені завдання
* Значимість - як впливають результати на практику

2. Слід пам'ятати, що...
* проблема має бути здійсненною, її розв'язання має принести реальну користь
* тема має бути оригінальною, у ній повинен бути необхідний елемент несподіванки, незвичайності. Вона має бути такою, щоби роботу можна було виконати відносно швидко
* необхідно вирішити, чому саме цю проблему потрібно сьогодні вивчати - це актуальність
* у дослідній роботі має бути сформульована мета - який результат прагнуть одержати, яким його уявляють. Зазвичай мета полягає у вивченні певних явищ
* у дослідженні важливо виділити гіпотезу й положення, які захищають. Гіпотеза - це передбачення подій, це ймовірне знання, ще не доведене. Первісно гіпотеза - не істина і не неправда, бо її просто ще не доведено. Гіпотеза має бути обґрунтованою, тобто підкріплюватись літературними даними й логічними міркуваннями. Положення, які захищають - це те, що дослідник бачить, а інші не помічають. Положення у процесі роботи або підтверджують, або відкидають
* після визначення мети і гіпотези формулюють завдання дослідження. Завдання й цілі - не одне й те саме. Мета дослідної роботи буває одна, а завдань буває декілька. Завдання показують, що збирається зробити. Формулювання завдань можуть стосуватись окремо теоретичної та експериментальної частини
* у роботі має бути літературний огляд, тобто стисла характеристика того, що відомо про досліджуване явище, у якому напрямку відбувається дослідження інших авторів. В огляді має бути вказано, що автори знайомі з галуззю дослідження за декількома джерелами, що ставиться нове завдання, а не робиться те, що вже давно зроблено
* необхідно описати методику дослідження. Її докладний опис має бути присутній у тексті роботи. Це опис того, що і як робив автор дослідження для доведення справедливості висунутої гіпотези
* наводяться результати дослідження. Це власні дані, отримані у результаті дослідної діяльності. Отримані дані необхідно зіставити з даними наукових джерел з досліджуваної проблеми та з'ясувати закономірності, виявлені у процесі вивчення
* необхідно відзначити новизну результатів, що зроблено з того, що іншими не було помічено, які результати отримано вперше, які недоліки практики можна виправити з допомогою отриманих у ході дослідження результатів. Необхідно чітко розуміти різницю між робочими даними та даними, представленими у тексті роботи. У процесі дослідження часто виходить великий масив чисел, які у тексті представляти не потрібно. Тому робочі дані обробляють і наводять тільки найбільш необхідні. Однак, потрібно памятати, що хтось може захотіти ознайомитись з первинним матеріалом дослідження. Щоби не перевантажувати основну частину роботи, первинний матеріал можна винести у додатки
* найбільш виграшною формою представлення даних є графічна, яка максимально полегшує сприйняття тексту читачем. Завжди потрібно ставити себе на місце читача
* робота завершується висновками, у яких тезисно, за порядком виконання завдань, викладають результати дослідження. Висновки - це стислі відповіді на питання "Як розв’язано поставлені дослідні завдання?". Мети можна досягти навіть у тому випадку, якщо первинна гіпотеза виявляється необґрунтованою

3. Процедура захисту
Захист роботи - доповідь як закономірний підсумок виконання дослідної роботи. Результати роботи презентують на уроці, конференції, публічно. Завдання доповідача - точно й емоційно викласти саму суть дослідження. У ході доповіді неприпустимо зачитувати робота, а стисло відбити основний зміст усіх її розділів. Потрібно мати на увазі, що тривалість виступу, за регламентом, становить 10-15 хвилин. Тому під час підготовки доповіді з тексту роботи відбирають найголовніше. Іноді доводиться "жертвувати" й деякими важливими моментами, якщо без них можна обійтися. Під час викладення матеріалу слід дотримуватись окремого плану, який відповідає структурі й логіці виконання самої дослідної роботи. Якщо в аудиторії виник інтерес, решту матеріалу викладають у відповідях на запитання. Написана робота й доповідь за нею - зовсім різні жанри наукової творчості.

4. Вимоги й правила оформлення текстів
До оформлення текстів дослідної робіт чи проектів існують загальні вимоги й правила. Об'єм роботи коливається від 20 до 25 сторінок друкованого тексту (без додатків), доповіді 1-5 сторінок. Розмір шрифту 12-14, Times New Roman, звичайний; інтервал між рядками - 1,5-2; розмір полів - лівий 30 мм, правий 10 мм, верхній 20 мм, нижній 20 мм. Текст друкується на одному боці сторінки, виноски й примітки друкують на тій самій сторінці, до якої вона належить (розмір має бути меншим). Всі сторінки нумеруються, починаючи з титульного аркуша, цифра ставиться угорі по центру, на титульному аркуші номер сторінки не ставиться. Кожний новий розділ починається з нової сторінки, заголовок розміщується посередині рядка, відступаючи при цьому 3 інтервали від самого тексту; крапка у кінці не ставиться.
Титульний аркуш є першою сторінкою На верхньому полі вказують повне найменування закладу, відокремлене від іншої площі титульного аркуша суцільною рискою. На середньому полі вказується назва роботи без слова "тема" та без лапок. Назва роботи має відбивати проблему, заявлену в ній, і відповідати основному змісту. Нижче, по центру заголовка, зазначають вид роботи та навчальний предмет. Ще нижче, праворуч, вказують ПІП автора, клас; ще нижче - ПІП та посада керівника. На нижньому полі вказують місто та рік виконання роботи.
Після титульного аркуша вказують зміст роботи, у якому наводять усі заголовки роботи і сторінки, з яких вони починаються. Після змісту йде вступ, основний текст та висновок. Основний текст може супроводжуватись ілюстрованим матеріалом. Якщо у тексті міститься цитата або посилання на висловлювання, необхідно вказати номер джерела за списком і сторінку у квадратних дужках наприкінці цитати або посилання. Після висновку наводиться список джерел, який повинен містити не менше 3-5 і може вказувати також і на інтернет-ресурси.

5. Матриця міні-проекту:
* Назва проекту
* Автори проекту, керівник
* Проблема, сформульована учнями, ключове питання
* Обґрунтування вибору теми
* Мета проекту
* Завдання роботи над проектом
* Що потрібно зробити для досягнення мети? План роботи над проектом
* Зміст проекту. Що зроблено?
* Висновки
* Практична значимість проекту
* Література, вивчена у ході підготовки проекту
* Рефлексія. Сильні та слабкі сторони проекту
* Чого навчився автор, виконуючи проект
* Результати роботи над проектом і плани на майбутнє

6. Проект на уроці
Для досягнення найкращого результату школа повинна мати гарну бібліотеку та доступ до Інтернету. Меблі у класі повинні бути розташовані відповідно для роботи у групах, повинен бути годинник, довідкова література та матеріали для самоперевірки
Категорія: Природознавство | Додав: geometodck (04.09.2013)
Переглядів: 1361 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Онлайн-Радіо

Copyright MyCorp © 2024 | Створити безкоштовний сайт на uCoz