У цьому Державному стандарті використано наступні поняття: 1. громадянська компетентність - здатність учня активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов'язки з метою розвитку демократичного суспільства; 2. діяльнісний підхід - спрямованість навчально-виховного процесу на розвиток умінь та навичок особистості. застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти; 3. загальнокультурна компетентність - здатність учня аналізувати та оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватись у культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності; 4. здоров'язбережувальна компетентність - здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров'язбережувальних навичок, дбайливо ставитись до власного здоров'я та здоров'я інших людей; 5. інформаційно-комунікаційна компетентність - здатність учня використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних та суспільно значущих завдань; 6. ключова компетентність - спеціально структурований комплекс характеристик або якостей особистості, що дає можливість ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів; 7. ключова компетенція - повний рівень знань, умінь, навичок, ставлень, які можна застосувати у сфері діяльності людини; 8. компетентнісний підхід - спрямованість навчально-виховного процесу на досягнення результатів, якими є ієрархічно підпорядковані ключова, загальнопредметна та предметна (галузева) компетентності; 9. компетентність- набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається зі знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, які можуть цілісно реалізовуватись на практиці; 10. компетенція - суспільно визнаний рівень знань, умінь, навичок та ставлень у певні сфері діяльності людини; 11. комунікативна компетентність - здатність особистості застосовувати у конкретному виді спілкування знання мови, способи взаємодії з людьми, які оточують її та перебувають на відстані, навички роботу у групі, вміння виконувати різні соціальні ролі; 12. міжпредметна естетична компетентність - здатність виявляти естетичне ставлення до світу у різних сферах діяльності людини, оцінювати предмети та явища, їхню взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтва; 13. міжпредметна компетентність- здатність учня застосовувати до
міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички, способи діяльності
та ставлення, які належать до певного кола навчальних предметів і
освітніх галузей; 14. навчальна програма - нормативний документ, що конкретизує для кожного класу визначені цим Державним стандартом результати навчання відповідно до освітньої галузі або її складової, деталізує навчальний зміст, у результаті засвоєння якого таких результатів можна досягнути, а також містить рекомендації з виявлення та оцінювання результатів навчання; 15. особистісно зорієнтований підхід - спрямованість навчально-виховного процесу на взаємодію і плідний розвиток особистості педагога та його учнів на основні рівності у спілкуванні та партнерства у навчанні; 16. предметна (галузева) компетентність - набутий учнями у процесі навчання досвід специфічної для певного предмета діяльності, пов'язаної із засвоєнням, розумінням та застосуванням нових знань; 17. прдметна компетенція - сукупність знань, умінь та характерних рис у межах змісту конкретного предмета, необхідних для виконання учнями певних дій із метою розв'язання навчальних проблем, задач та ситуацій; 18. предметна мистецька компетентність - здатність до розуміння і творчого самовираження у сфері музичного, образотворчого та інших видів мистецтва, що формується під час сприйняття творів таких видів мистецтва і їх практичного опанування; 19. проектно-технологічна компетентність - здатність учнів застосовувати знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності; 20. соціальна компетентність - здатність особистості продуктивно співпрацювати з партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.